לבני: הימין בחוסר אונים מוחלט מול הטרור

איתי גדסי No Comments on לבני: הימין בחוסר אונים מוחלט מול הטרור

בנאום "במכון למדיניות נגד טרור" אמרה יו"ר האופוזיציה: כי ישראל מנצחת בקרב הצבאי ומפסידה בקרב המדיני, צריך לדעת לשלב את שניהם. לבני תקפה את שרי הקבינט: הם מתראיינים בתקשורת ולא מסוגלים להשפיע על עזה. לטענתה: נתניהו היה לחוץ במהלך "צוק איתן"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נשאה נאום היום (שני) בכנס "המכון למדיניות נגד טרור" והתייחסה למריבות בקבינט, ההסדרה מול חמאס והשילוב בסכסוכים בין הכח הצבאי להישג המדיני. לדבריה ישראל היום מחזקת את הקיצוניים.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני: הקבינט שרוי בקיבעון מחשבתי מסוכן של 'תנו לצה"ל לנצח'. ‏ישראל במשך הרבה מאוד שנים ידעה נצחונות צבאיים מפוארים אבל אחר כך ידענו בצדם גם הפסדים מדיניים. אנחנו צריכים גם וגם – לנצח צבאית ולדעת לשלב מהלכים מדיניים במקביל על מנת לייצר שינוי מציאות לטווח הארוך.

עוד אמרה לבני בכנס: מתראיינים היום שני שרים בקבינט ולא מסוגלים להשפיע על המתרחש בעזה. צריך להבין שמה שנשמע בישראל ימין וחזק, מייצג בפועל חוסר אונים מוחלט בהתמודדות עם טרור, בהתמודדות עם משימות ביטחון מורכבות – חזקים אחד מול השני, חלשים מול חמאס. ג'ון קרי אמר שביבי היה לחוץ בצוק איתן והוא צודק. כך היה.

הדבר העיקרי במאבק בטרור – כאשר מסתכלים על כל האזור מלמעלה – הוא ליצור ברית, חזית של הגורמים המתונים והפרגמטיים נגד גורמי הטרור הקיצוני ובעיקר – לא לתת לטרור לגיטימיות ולא לחזק את הטרוריסטיים.

לבני תקפה את השיחות העקיפות מול חמאס: בפועל, ממשלת נתניהו מנהלת מו"מ עם ארגון טרור איסלמיסטי דתי והופכת אותו לגורם לגיטימי. במקביל נתניהו הפך את אבו מאזן לטרוריסט והיום מתחנן שיסכים להעביר כסף לטרוריסטים בחמאס.

לטענתה של לבני ישראל מחזקת את הקיצוניים: בנוגע לתהליך המדיני ציינה כי: ישראל חיזקה את הקיצוניים והחלישה את המתונים. אבו מאזן יושב בפינה וכולם מחכים לראות מה ארה"ב תניח על השולחן. אני חושבת שישראל לא צריכה להיות בת ערובה של הפלסטינים ולא להמתין לארה"ב. לא חשוב לי אם תקום מדינה פלשתינית או קונפדרציה, מה שחשוב לי זה איך לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה.

עלינו לשרטט את האינטרסים הביטחוניים של ישראל – היפרדות מהפלשתינים כדי לשמור על רוב יהודי ואנחנו צריכים גבול שיפריד בינינו לבינם.



0 תגובות